Het is niet iedereen gegeven om naast het bespelen van het keyboard en de accordeon, de vingers ook nog eens te gebruiken om de pen te hanteren die leidt naar de uitgave van een eerste boek. En toch is het dat wat ๐—ก๐—ข๐—˜ฬˆ๐—Ÿ ๐—™๐—”๐—–๐—ž is gelukt, want met '๐—ช๐—˜๐——๐—ฆ๐—ง๐—ฅ๐—œ๐—๐—— ๐—ญ๐—ข๐—ก๐——๐—˜๐—ฅ ๐—ช๐—œ๐—ก๐—ก๐—”๐—”๐—ฅ' leverde hij een mooi staaltje af van wat in het algemeen als een misdaadroman kan worden omschreven.
ย
Hij greep voor de algemene sfeer terug naar de wereld van show, glamour en glitter en dat is best begrijpelijk gezien hij jarenlange ervaring heeft opgedaan in die middens en de showbizzwereld zich als een dankbaar gegeven heeft aangeboden om er een spannend verhaal rond te bouwen. Startend in 1986 op een festivalweide in de Meetjeslandse gemeente Ursel tijdens een optreden van een rockband en eindigend in het Gentse Internationaal Congrescentrum alwaar de finale doorgaat van de National Beauty Contest 2011. Tussen beide data maken we kennis met heel wat figuren die bij deze activiteiten nauw zijn betrokken doch niet direct met elkaar in verbinding staan.
ย
Prostitutie, drugs, jaloezie en bedrog lopen als een rode draad over de uitgerolde loper en de moord op een jonge vrouw die als รฉรฉn van de favorieten van de missverkiezing werd getipt, zorgt alvast voor de nodige spanning en als lezer kom je terecht in een spiraal van verdachtmakingen die het jou en de onderzoekers niet makkelijk maakt. Dit alles in een omgeving die een tipje van de sluier oplicht van de dagelijkse realiteit waarin organisatoren, artiesten en andere kunstzinnige personen terecht komen en handelen. Maar ook op het vlak van politioneel onderzoek worden we bijgeschaafd en mag als geloofwaardig en correct worden beschouwd dankzij de inbreng van enkele politiemensen die dit specifieke aspect in het verhaal hebben nagelezen en de wettelijk voorziene lijnen hebben gevolgd.
ย
De auteur heeft op een zeer vlotte en realistische manier de diverse aspecten van de showbizz weergegeven en wie de hints ontdekt die doorheen het boek zitten verscholen, zal met veel enthousiasme de zowat 120 pagina's verslinden die het boek rijk is.
De creativiteit die Nรถel Fack als muzikant aan de dag legt, heeft hij ook aan dit spannende debuut geschonken en het zou ons niet verwonderen mocht hij binnenkort met een tweede boek op de proppen komen.
Het boek is trouwens ook genomineerd voor de publieksprijs BOEKGOUD dat door de uitgeverij BOEKSCOUT wordt georganiseerd en waarvoor men tot donderdag 29 februari om 12.00 uur kan stemmen!
Klik hiervoor op https://www.boekgoud.nl/stemmen/14432 en bevestig jouw stem via de mail die je krijgt toegestuurd.
'๐—ช๐—˜๐——๐—ฆ๐—ง๐—ฅ๐—œ๐—๐—— ๐—ญ๐—ข๐—ก๐——๐—˜๐—ฅ ๐—ช๐—œ๐—ก๐—ก๐—”๐—”๐—ฅ' (๐—ก๐—ผฬˆ๐—ฒ๐—น ๐—™๐—ฎ๐—ฐ๐—ธ) ๐—ถ๐˜€ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐˜‚๐—ถ๐˜๐—ด๐—ฎ๐˜ƒ๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—•๐—ข๐—˜๐—ž๐—ฆ๐—–๐—ข๐—จ๐—ง
๐—œ๐—ฆ๐—•๐—ก ๐Ÿต๐Ÿณ๐Ÿด๐Ÿต๐Ÿฐ๐Ÿฒ๐Ÿฐ๐Ÿฒ๐Ÿด๐Ÿณ๐Ÿต๐Ÿฎ๐Ÿณ - โ‚ฌ ๐Ÿญ๐Ÿต,๐Ÿฑ๐Ÿฌ
ย
Tekst: Johan Dhaene