Filip Linthout kwam vorige week op de jaarbeurs in Gent wel met een wel erg verrassend goede gin.
Zelfgestookt in zijn garage in het West-Vlaamse Anzegem bij Tielt, en nu klaar om de markt te veroveren.
De (nu) roomwitte fles van 70 cl bevat een natuurlijke gin, zonder veel tierlantijntjes die anders toch alleen maar de aandacht van het oorspronkelijke product zou afleiden.
Het logo is door de baas zelf ontworpen en het design door een familielid verder uitgewerkt.
Het stelt een mannetje voor met een mandje, dat uiteindelijk zou leiden naar de naam
“ Kopermans Gin “.
De verklaring krijgt u in onderstaande video te horen uit de mond van Filip zelf.
En al even verrassend is de “ B @ O “ Rum ( een witte en een bruine ) die tegelijkertijd op de markt wordt gebracht.
Voluit gelezen – in het Frans- klinkt die als “ Bateau “.
Niet alleen de benaming is knap gevonden, het (boten) verhaal erachter is al even boeiend.
Daarnaast prijkt ook een scheepsroer en de het getal 6511 op de fles.
4711 kennen we als de cijfers die de “ Eau de Cologne “ flessen sieren, verwijzend naar het huisnummer van de beroemde parfumzaak in Keulen.
Hier staat 6511 gewoon voor het geboortejaar en maand van Filip.
Een mens die een topproduct aflevert mag al eens chauvinistisch zijn.
Alle info op : https://www.bellint.be
Filip stookt ook in zijn garage zijn eigen “Kopermans” gin, die hij pas onlangs op de markt heeft gebracht.
In een stenen fles van 70 cl met een sprekend logo.
Evenals de eigen “B @ O“ ( spreek uit op zijn Frans ) rum, die al van even hoge kwaliteit is als zijn gin.
Het scheepsroer en het getal 6511 ( het moet niet altijd 4711 zijn ) hebben elk hun eigen verhaal.
Video:
(Willy van Bouchaute)
(foto's : Anne-marie Couliez)
Jaarbeurs Gent nog tot en met zondag 23 september 2018.
alle verder info op : https://www.jaarbeursgent.be