De Gentse Elisabethlaan en met uitbreiding de buurt aan het station werd even omgedoopt tot “
Quartier Sint-Pieters” en dit ter gelegenheid van de Floraliën. De anders al fleurige en groene laan
kreeg er dankzij de handelaars een nog kleuriger uitzicht mee door de azalea’s. Voor klanten en
bezoekers was zelf een “rode loper” uitgerold en men kon er deelnemen aan een wedstrijd met
tickets voor de Floraliën. De organisatie van het gebeuren was in handen van het team Quartier
Sint-Pieters vzw met onder meer Claudine, Katia, Sam en Steven en de deelnemende handelaars.
Schepen Sofie Bracke kwam het startschot van de feestelijke en gesmaakte week.


Tekst en foto: Jean Buyle