- Gegevens
- Geschreven door: Didier (De Wever)
- Categorie: Gent en Omgeving
- Hits: 1342
Vrijdag 12 februari 2021 — De verkoop van het Provinciaal Administratief Centrum (PAC) ‘Het Zuid’ in Gent gaat maandag 15 februari officieel van start.
Het PAC omvat kantoren en parking en is voor de verkoop opgedeeld in drie loten, maar kan ook in zijn geheel worden verkocht.
De diensten van de Provincie Oost-Vlaanderen, die nu nog in het administratief centrum zijn gehuisvest, zullen in de toekomst verhuizen naar het nieuwe Provinciehuis op de site van De Leopoldskazerne.
Unieke opportuniteit
Het complex, gelegen aan het Woodrow Wilsonplein, is volgens het gewestplan bestemd als woongebied met culturele, historische en/of esthetische waarde.
De ligging en grootte bieden een unieke opportuniteit om een mix van stedelijke functies in het hartje van de stad te ontwikkelen.
De Provincie gaat op zoek naar kandidaat-kopers via een algemene biedprocedure (een verkoop uit de hand bij opbod) onder leiding van de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse overheid.
De komende maanden zal de verkoop ruim bekend worden gemaakt via de gepaste kanalen. Daarna volgen een schriftelijke en een mondelinge biedronde om tegen het najaar van 2021 definitief te landen met de verkoop.
Gegadigden kunnen het verkoopdossier opvragen via de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse Overheid op het nummer 0473 84 56 53 of via
Didier De Wever
- Gegevens
- Geschreven door: Didier (De Wever)
- Categorie: Gent en Omgeving
- Hits: 1378
- Gegevens
- Geschreven door: Didier (De Wever)
- Categorie: Gent en Omgeving
- Hits: 1207
De Raad van Bestuur van Floraliën Gent (Koninklijke maatschappij voor Landbouw en Plantkunde vzw) heeft beslist, na overleg met de leden van de Algemene Vergadering, dat de volgende editie van Floraliën zal plaatsvinden van 29 april tot 8 mei 2022.
“We hebben sedert vorige zomer een 8 tal scenario’s constant bijgewerkt in de hoop dat we corona konden voorblijven, deze week heeft onze Raad van Bestuur in samenspraak met o.a. de bevoegde overheden de knoop doorgehakt.
Begin mei dit jaar is niet haalbaar voor een event zoals Floraliën met de verwachte 100.000 bezoekers of een gemiddelde van 10.000 bezoekers per dag”, zegt Alexander Vercamer, Voorzitter Raad van Bestuur.
Het oorspronkelijk thema “Mijn paradijs, mijn wereldse tuin” blijft voor editie 2022 behouden.
Nu we met zijn allen meer en meer in bubbels leven en thuis vast zitten in de eigen omgeving of tuin, merken we dat veel meer mensen aandacht hebben voor fris groen en kleurrijke planten in hun tuin, woonkamer of terras.
Door dit nieuwe uitstel, de nieuwe editie was oorspronkelijk gepland in mei 2020, in volle lockdown, krijgen we als organisatie de kans om de vernieuwing verder door te zetten.
In dit kader wordt voor mei 2021 een kort 6 daags eigentijds hybride-evenement voorbereid. “We sluiten af op Moederdag, en dat is voor ons ideaal”, zegt Alexander Vercamer, Voorzitter Raad van Bestuur.
Het geplande hybride-evenement van mei 2021 moet Floraliën aantrekkelijk maken voor een nieuw en jonger publiek van “digital natives” en jonge gezinnen. “We werken aan een aanwezigheid vanuit Vlaanderen met verbanden naar verschillende locaties.
Hoe dat er zal uitzien houden we nog even voor onszelf”, beaamt voorzitter Alexander Vercamer.
De details van het hybride-evenement, net zoals de naam, worden later bekend gemaakt.
Alle vouchers blijven geldig voor de editie Floraliën 2022 en alle klanten zullen geïnformeerd worden.
Voor algemene info hierover is het emailadres individuele tickets (

- Gegevens
- Geschreven door: Didier (De Wever)
- Categorie: Gent en Omgeving
- Hits: 1031
